Khamis, 15 Disember 2011

Berhenti !

Assalamualaikum w.b.t.
Sedikit perkongsian hari ini,BERHENTI!
Tolonglah,berhenti menyalahkan orang lain. Siapa kita untuk mempersoalkan kebolehan orang lain? Kalau ia pun kita boleh buat semua benda tapi layakkah kita untuk memperkecilkan orang lain? Kuat sangatkah kita? siapa kita berbandingNya?
Sedarilah teman, kami..aku..dia..dan kamu.. hanyalah makhluk yang kerdil. Kita hanya meminjam nikmat yang diberiNya,bukan bermakna boleh bermuka-muka.Mungkin hari ini dia tak mampu mungkin hari esok hari anda?
Kita..aku ..kamu.. dan dia, seumpama keluarga. Seandainya dia,sebagai ketua terlupa,maka ingatkan. Jika aku tak mampu maka bimbinglah. Sesungguhnya aku merasakan kenikmatan ikatan kekeluargaan itu bukan pada kekuatan,kekuasaan,kebolehan atau keupayaan..aku datang dari keluarga yang kecil. Ayah,mak dan aku. Itu saja. Tapi kemanisan itu tidak pernah kering kerana kami bertiga saling memberi. Memberi kerjasama dalam kekeluargaan. Suka bukan untuk seorang duka bukan untuk sendiri.
Kembali pada tajuk utama,aku tahu, kami, aku , dia dan kamu..berbeza tapi kita tetap sama di sisiNya. Berbeza manapun,asal,kembali kita adalah sama...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan