Rabu, 10 Disember 2014

Terjumpa kamu

Assalamualaikum w.b.t.

Topik kali ni....hahaha.

Aku terpisah jauh dari zaman kanak-kanak dulu. Insan yang aku gauli sudah tiada dalam perhubungan. Baik yang dibilang "best" atau "best for ever & ever".

Orang bilang, masa dan jarak tiada bisa memisahkan pertalian perhubungan. Tapi bagi aku ia benar terjadi. Sebab itu aku takut pada tiap pertemuan, nanti bakal terpisah juga akhirnya. Yang tinggal memori, yang tinggal throwback cuma.

Pun begitu, malam ini, aku terjumpa kamu. Entah. Aku jadi rindu pada kenangan kita. Meski mungkin kenangan itu bukanlah paling sweet atau paling bersejarah. Cuma kenangan yang mengisi zaman kanak-kanak. Satu dua detik.

Menangis. Mungkin, aku fikir tiada lagi tentang kamu. Tapi ternyata kamu masih hidup di sini. Qalbu. Getar masih ada.

hahaha.

Meski aku sudah jauh ketinggalan untuk tahu perkembangan kamu, tapi lewat bidikan foto-foto mu, aku seakan bisa melakar graf hidup yang kamu tempuhi selepas itu. Di sini, sekarang seolah aku melihat dari belakang,... kamu sudah dewasa. Bukan jiwa yang ku kenal dulu. MasyaAllah, hebat pengaturanMu ya Allah.

Kamu, terlalu sulit untuk ku sebut nama mu, tapi kalau saja satu hari nanti aku "tiada ingatan tentang kamu" ketahuilah aku pernah menyanjungmu, meski dalam bisu.

Mungkin, hikmahnya, aku bisa lebih seru untuk ceburi bidang fotografi. Terima kasih. Kalau ada jodoh ada la. Hahaha.

tag: tak bermakna aku tidak follow aku tidak jenguk-jenguk galeri. eh.

Label: MLH vs LHM . jodoh lagi.aih. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan