Ahad, 12 Oktober 2014

Bercuti ke Janda Baik-bahagian 2

Assalamualaikum w.b.t.

Kali ni saya paparkan teruslah ya fotonya. Kurang sihat. Penerangan sikit-sikit saja. Enjoy!
Pagi Jumaat sebelum berangkat ke rumah Aida. Niqab Aida senget!
Tepi chalet kami.
Ni chalet Camelia. Sebelah tu Raflesia kalau saya ndak silap. Alhamdulillah, semuanya baik-baik saja. Satu malam sewanya rm100. Dua malam, kami dapat rm180. Not bad la. Sebab dari bilik tu boleh dengar arus sungai. Terlupa terus perihal kerja sekolah.
Dalam perjalanan tu kami singgah sekejap di Cherengin hills. Ni view dari tempat letak kereta. Mungkin kalau ada masa luang dan bajet cukup, boleh bermalam sini pulak.
Pagi tu kami bersarap dengan nasi lemak masakan mak cik Nora. Alhamdulillah, sedap!

Ambik gambar dari dalam kereta pun jadi.
Sebelum ke kereta cable, kami singgah sini dulu, free saja masuk.
The only picture of me yang saya mahu share.
Kakak Rin & Aida.
Mawar merah
Mawar merah jambu?
Mawar peach?
Bunga kekwa. Aku hampir panggil ini bunga matahari. atau adakah bunga kekwa dan bunga matahari adalah sama? Nampak kejahilanku pasal nama-nama bunga ni.
Kekwa merah          


lavender. Dalam banyak-banyak bunga, aku paling suka lavender. 
Cendawan
Kami bayar rm12 untuk dua hala. Saya memang fobia tempat tinggi tapi tiada masalah kalau naik kapal terbang. Cuma imaginasi yang terlampau negatif membuatkan saya tidak senang duduk dalam cable car ini. Ini bukan hasil tangkapan saya. Sama ada Aida atau kak Rin.
Pagi sabtu sebelum berangkat balik ke uia. Aida bersama mamanya, makcik Nora.
Kakak Rin, Makcik Nora & Aida
Baiklah. Sekadar sampai sini saja episod bercuti ke Janda Baik pada midbreak semester yang sekali cuti raya haji tu. Keluarga Aida memang sporting dan baik (mak cik Nora, pak cik Rahman, adik Syifa, adik Dolah & tidak dilupakan Aida sendiri). Sangat baik. InsyaAllah ada umur panjang saya datang melawat lagi. Hasil tangkapan yang dapat saya kongsikan terhad dalam jumlah ini saja. Ndak sure pula kalau ada yang terselit lagi nanti. Doakan kesejahteraan saya ya, kawan. Mental dan fizikal. Terima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan