Sabtu, 25 Oktober 2014

Jalan-jalan ke Taman Layang-layang Metropolitan

Assalamualaikum w.b.t.

Memiliki roommates yang sekepala memang satu perkara yang indah, daebak, awesome! Hari ni, kami bertiga tiada pun perancangan hendak ke mana-mana, namun akhirnya memutuskan untuk keluar. 

"Tiba-tiba terasa nak makan KFC"
"Saya mahu Cheese wedges"
"Jom lah!"


Usai makan, terpancul pula "Taman Layang-layang Metropolitan". Kawan, kami belum pernah sampai ke situ lagi. Maka, kami dengan semangat yang jitu melayari internet dan mendapati ia tidaklah terlalu jauh dari kawasan Selayang. 
haha aku pun ndak tau kenapa, macam ndak seberapa berhasil tembakan lensaku petang tadi. Mungkin kebaruan, almaklum pertama kali datang. Atau mungkin juga keterbatasanku bergerak. Berjubah aku kawan. Eh bukan orang berjubah ndak boleh tangkap foto, cumanya aku ni kalau memakai jubah, control-control ayu lagi. krik krik krik.

Tapi kan ndak lama kami sampai tu hujan. Sampai la kami balik hujan tiada henti. Berlari dalam hujan.

Tips:
Datang sini sebaiknya guna kenderaan sendiri. Kami cuma naik teksi. haha. Segan mahu cerita masa balik tu.... selepas melintas jejantas kami duduk tunggu di tangga sebab hujan. Lepas tu tiada teksi yang mahu singgah tepi high way. Berjalan kami ke simpang di hadapan, alhamdulillah ada juga teksi berhenti itu pun sebab kasihan sama nasib kami. krik krik krik. Babak ni kan kalau boleh dilayarkan, warna hitam putih warnanya. Bayangkan perasaan kami ya. Alhamdulillah, selamat juga kami sampai mahallah Sumayyah.

Datang sini ada banyak aktiviti kena buat. Pertama, main layang-layang. Belilah layang-layang yang banyak dijual di tepi-tepi padang tu. Around Rm 5 harganya. 

Kedua, kayuh basikal. Satu jam, harga sewanya sebanyak Rm 10. Ketiga, main roller blade. Yang ini aku ndak nampak mana tempat sewa, atau mungkin bawa dari rumah kali ya.

Keempat, jogging. haha. 

Kelima, main buih-buih belon

Keenam, jangan lupa bergambar. Krik.krik.krik.

Pasal makanan, kalau rajin bawalah, bawa tikar sekali. Boleh konon-konon berkelah.  Tapi, jangan risau, banyak makanan dan minuman di jual di sini.

Aku kalau dapat peluang, mahu juga datang sini lagi. Ada dua benda aku mahu buat, main layang-layang dan kayuh basikal. InsyaAllah. Ndak lupa juga, mahu tangkap gambar dengan jayanya. hahaha.

Special thanks: Teman bilik yang solehah, Pipij dan Chu ah. 
Soundtrack: Gerimis mengundang

krik.krik.krik.

2 ulasan: