Rabu, 15 Mei 2013

#Imtihan

Assalamu'alaikum w.b.t.

Setengah jam lagi saya ada imtihan qosir, second imtihan sebenarnya untuk arabic. Esok pula, assyafawi..

Mungkin, sahabat lain sedang menelaah,sedangkan saya di sini...menaip dan menyampaikan khabar imtihan. Tidak terlalu yakin, tetapi tidak mahu diselubungi stress. InshaAllah boleh jawab. :)

Anyway,hari ini mungkin hari last untuk menonton drama arab di kelas. Tanpa subtitles. Di bilik berhawa dingin yang amat. Hadapan pejabat Celpad.

Setiap semester, sudah 4 kelas arab yang saya ada, dan setiap kelas itu ada ceritanya sendiri. Meskipun di awal semester ini, saya selalu membandingkan dengan kelas yang sebelumnya, tetapi kelas ini ternyata memberi cerita lain. Suatu pengalaman yang mungkin tidak akan saya lalui di masa akan datang.

Saya sayang murabbi saya,saya sayang sahabat sekelas saya dan saya sayang ilmu yang saya pelajari.

Saya ini pelupa, mungkin saya akan lupa kita pernah sekelas, pernah berkongsi murabbi yang sama, pernah belajar benda yang sama, dan pernah ketawa bersama.

Pastinya, kita sama-sama berharap untuk tidak bertemu lagi di kelas yang sama untuk level 4 lagi, kerana kita akan LULUS dengan cemerlang untuk subjek ini. InshaAllah.

Tidak jumpa bermakna mungkin kita tidak cipta kenangan yang sama lagi, tidak mengapa, kita perlu menemui insan lain lagi untuk mencipta kenangan lain. Selamat berjaya!

Nanti jumpa di penghujung destinasi,JANNAH.InshaALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan